Gezonde vleesvervangers

Gezonde vleesvervangers

Als je nog nooit met valledelsole.nl hebt gekookt, vraag je je misschien af wat ze zijn en hoe je ze op de best mogelijke manier kunt bereiden. Velen van hen kunnen in blik of geweekt worden gekocht en kunnen gemakkelijk worden toegevoegd aan soepen en stoofschotels. Het gebruik van bonen uit blik is een gemakkelijke manier om meer peulvruchten in uw dieet op te nemen. Zorg ervoor dat u ze goed afspoelt voordat u ze gebruikt. Het water waarin je de peulvruchten weekt, moet je ook weggooien, omdat het onverteerbare koolhydraten bevat die gas produceren.

Hoewel peulvruchten rijk zijn aan eiwitten en vezels, zijn ze ook een goede bron van ijzer, zink en foliumzuur. Ondanks hun voedingswaarde blijven peulvruchten grotendeels over het hoofd gezien in westerse diƫten. Hoewel hun hoge voedingswaarde en milieuvriendelijke eigenschappen hebben geleid tot een recente toename van de belangstelling voor peulvruchten, blijft de voedingsstatus van deze plantaardige voedingsmiddelen nog steeds achter bij hun eiwitrijke tegenhangers. Als je op zoek bent naar een heerlijk vleesalternatief, probeer dan peulvruchten.

In vergelijking met vleeseiwit zijn peulvruchten betere eiwitbronnen. Ze bevatten vezels, waardoor je langer vol zit. Om ongemak te voorkomen, moet u echter geleidelijk peulvruchten in uw dieet opnemen, te beginnen met een paar kopjes per week. Een portie zwarte bonen van een halve kop bevat bijvoorbeeld 12 gram eiwit. Tofu heeft 10 gram per kopje. Dat zijn geen slechte cijfers! Als peulvruchten nieuw voor je zijn, moet je ervoor zorgen dat je ze langzaam opneemt, omdat een grote inname van vezels gas of een opgeblazen gevoel kan veroorzaken.

Site bezoeken voor meer info: valledelsole.nl

Related Post