abonnementen opzeggen

Abonnementen opzeggen betekent niet dat klanten zijn overgestapt

De meeste Amerikanen onderschatten hoeveel ze maandelijks uitgeven aan abonnementen, volgens een nieuwe studie van het in Chicago gevestigde C+R Research. En het gemiddelde Amerikaanse huishouden heeft ongeveer acht abonnementsdiensten in actief gebruik. Het goede nieuws is dat het meer info op deze site van abonnementen niet betekent dat de klant is afgehaakt – zolang ze niet volledig stoppen met het gebruik van uw product en niet nog een maand in rekening worden gebracht, kunnen klanten hun service meestal gebruiken tot het einde van hun facturering. periode.

Als u merkt dat veel van uw abonnees hun lidmaatschap rond dezelfde tijd opzeggen, kunt u kennis nemen van wat er gebeurt en wijzigingen aanbrengen in uw product of marketinginspanningen. Dit is belangrijk omdat het u helpt de behoeften van uw gebruikers beter te begrijpen, wat u op zijn beurt kan helpen uw product te verbeteren en de verkoop te verhogen.

Veel bedrijven maken het eenvoudig om een abonnement op te zeggen. Apple's abonnementsservices zoals Apple TV, Apple Music en Apple Arcade hebben bijvoorbeeld een speciale optie voor gebruikers om hun abonnementen op te zeggen vanuit hun accountinstellingen. Voor bedrijven met een meer traditioneel model kan het echter moeilijker zijn om abonnementen op te zeggen, vooral als je geen toegewijd klantenserviceteam hebt. Daarom bieden sommige apps, zoals Rocket Money en Truebill, conciërgeservices die automatisch ongebruikte of ongewenste abonnementen volgen en u helpen deze op te zeggen. U kunt zelfs een aangepaste datum instellen waarop de annulering moet plaatsvinden. Vervolgens kunt u ervoor kiezen om al dan niet een pro rata terugbetaling te doen.

Meer informatie: BYMETIS.NL